Σύνδρομα-Διαταραχές-Εισηγήσεις

Συμπεριληπτική εκπαίδευση

.....διαφορετικότητα και ρατσισμός.....

Τι δεν θα.......πάρω μαζί μου στη νέα χρονιά!!!!

Μιλώντας στα παιδιά για τον Κορωνοϊό

Μην φοβάστε να συζητήσετε για τον κορωναϊό

Τα περισσότερα παιδιά έχουν ήδη ακούσει για τον ιό ή έχουν δει άτομα που φορούν μάσκες προσώπου, οπότε οι γονείς δεν πρέπει να αποφεύγουν να μιλάνε γι 'αυτό. Δεν μιλάμε όμως για κάτι που μπορεί πραγματικά να κάνει τα παιδιά να ανησυχήσουν περισσότερο. Δείτε την συζήτηση ως μια ευκαιρία για να μεταφέρετε τα γεγονότα και να ρυθμίσετε το συναισθηματικό φορτίο. "Εσείς βλέπετε τα νέα και είστε ο άνθρωπος που φιλτράρει τα νέα στο παιδί σας", εξηγεί η Janine Domingues, PhD, παιδοψυχολόγος στο Child Mind Institute. Ο στόχος σας είναι να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αισθάνονται ενημερωμένα και να λαμβάνουν πληροφορίες βάσει γεγονότων που είναι πιθανώς πιο καθησυχαστικά από ό, τι ακούνε από τους φίλους τους ή από τις ειδήσεις.

Οι πληροφορίες που δίνονται στα παιδιά να ανταποκρίνονται στο αναπτυξιακό τους στάδιο

Μην προσφέρετε εθελοντικά πάρα πολλές πληροφορίες, καθώς αυτό μπορεί να επιφορτίσει την κατάσταση των παιδιών. Αντ 'αυτού, προσπαθήστε να απαντήσετε στις ερωτήσεις του παιδιού σας. Κάνετε ό,τι μπορείτε για να απαντήσετε ειλικρινά και καθαρά. Είναι εντάξει αν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε όλα. Είναι σημαντικό να είστε εκεί για το παιδί σας.

Μάθετε τι απασχολεί και τι ξέρει το παιδί σας σχετικά με την κατάσταση

Ζητήστε από το παιδί σας να πει οτιδήποτε μπορεί να έχει ακούσει για τον κοροναϊό και πώς αισθάνεται. Δώστε του την ευκαιρία να θέσει ερωτήσεις. Πρέπει να είστε έτοιμοι να απαντήσετε (αλλά όχι να καθοδηγήσετε) ερωτήσεις. Ο στόχος σας είναι να αποφύγετε τον τρόμο που μπορεί να σχηματιστεί ακούγοντας κάτι καταστροφικό.

Αντιμετωπίστε το δικό σας άγχος

"Όταν αισθάνεστε πιο ανήσυχοι ή πανικοβλημένοι, δεν είναι καιρός να μιλήσετε στα παιδιά σας για το τι συμβαίνει με τον κοροναϊό", προειδοποιεί ο Dr. Domingues. Εάν παρατηρήσετε ότι αισθάνεστε άγχος, αφιερώστε λίγο χρόνο για να ηρεμήσετε πριν προσπαθήσετε να συζητήσετε ή να απαντήσετε στις ερωτήσεις του παιδιού σας.

Εστιάστε στους κανόνες ασφαλείας

Ένας σημαντικός τρόπος για να καθησυχάσετε τα παιδιά είναι να τονίσετε τους κανόνες υγιεινής. Ο Jamie Howard, PhD, παιδοψυχολόγος στο Ινστιτούτο Child Mind, σημειώνει: "Τα παιδιά αισθάνονται σίγουρα όταν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να κρατηθούν ασφαλή". Γνωρίζουμε ότι ο κορωναϊός μεταδίδεται κυρίως με τον βήχα και με την επαφή μας με επιφάνειες. Το CDC συνιστά να πλένετε καλά τα χέρια σας ως το κύριο μέσο για να παραμείνετε υγιείς. Υπενθυμίζουμε λοιπόν στα παιδιά να φροντίζουν τους εαυτούς τους πλένοντας τα χέρια τους με σαπούνι και νερό για 20 δευτερόλεπτα (ή τραγουδώντας δύο φορές το "Happy Birthday"), όταν έρχονται από εξωτερικούς χώρους, προτού φάνε και αφού φυσήξουν τη μύτη τους, βήξουν, φτερνιστούν ή χρησιμοποιήσουν το μπάνιο. Εάν τα παιδιά ρωτούν για μάσκες προσώπου, εξηγήστε ότι οι ειδικοί λένε πως δεν είναι απαραίτητες για τους περισσότερους ανθρώπους. Εάν τα παιδιά βλέπουν άτομα που φορούν μάσκες προσώπου, εξηγήστε ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Συνεχίσετε να μιλάτε

Πείτε στα παιδιά ότι θα συνεχίσετε να τα ενημερώνετε καθώς μαθαίνετε περισσότερα. Ο Dr. Domingues συμβουλεύει τους γονείς, "Μπορείτε να πείτε," Αν και δεν έχουμε τις απαντήσεις σε όλα τώρα, ξέρετε πως μόλις μάθουμε περισσότερα, η μαμά ή ο μπαμπάς θα σας ενημερώσουν ".

Δημιουργήστε ρουτίνες

"Δεν μας αρέσει η αβεβαιότητα, γι' αυτό το να παραμείνουμε πιστοί στις ρουτίνες και την προβλεψιμότητα θα είναι χρήσιμες αυτή τη στιγμή", συμβουλεύει ο Δρ Domingues. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα που το σχολείο και οι υπόλοιποι χώροι είναι κλειστοί. Βεβαιωθείτε ότι έχετε θεσπίσει βασικές ρουτίνες όπως θα κάνατε κατά τη διάρκεια των διακοπών ή των καλοκαιρινών διακοπών. Οι δομημένες μέρες με τα κανονικά γεύματα και τις ώρες ύπνου είναι ένα ουσιαστικό μέρος της διατήρησης της ευτυχίας και της ψυχικής υγείας των παιδιών.


Ποια η διαφορά ανάμεσα στην επιδημία και την πανδημία

Τι είναι η έξαρση του κορονοϊού; - επιδημία ή πανδημία;

 Μέχρι πολύ πρόσφατα, εξαρτιόταν από ποιον θα ρωτούσαμε. 

Όλοι φαινόταν ότι συμφωνούσαν πως ήταν τουλάχιστον ένα από τα δύο, αλλά υπήρχαν και ορισμένοι που διαφωνούσαν για το αν είχε φτάσει στο επίπεδο ενός εκ των δύο. Αυτό όμως ίσχυε μέχρι τις 11 Μαρτίου του 2020.

Τότε τα πράγματα άλλαξαν.

 Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι ο COVID-19 έχει εξελιχθεί πια σε πανδημία. Σε μια συνέντευξη στη Γένοβα, ο Γενικός Διευθυντής Tedros Adhanom Ghebreyesus δήλωσε ότι είναι «πολύ ανήσυχος, τόσο λόγω των επικίνδυνων επιπέδων της εξάπλωσης και της σοβαρότητας, αλλά και λόγω των ριψοκίνδυνων επιπέδων αδράνειας» ως απόκριση στην έξαρση. Τι σημαίνει λοιπόν, ακριβώς αυτό;

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην επιδημία και στην πανδημία;

Αν και οι όροι χρησιμοποιούνται ορισμένες φορές εναλλάξ, υπάρχει μια τεχνική διαφορά ανάμεσα στην επιδημία και στην πανδημία. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (ΗΠΑ) ορίζει την επιδημία ως εξής: «αύξηση, συχνά απότομη, στον αριθμό των κρουσμάτων μιας ασθένειας, μεγαλύτερη από αυτή που αναμένεται φυσιολογικά στον πληθυσμό μιας περιοχής».

Ο επίσημος ορισμός μιας πανδημίας είναι «μία έξαρση της ασθένειας που λαμβάνει χώρα σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή και επηρεάζει ένα σημαντικά μεγάλο ποσοστό πληθυσμού», σύμφωνα με το Merriam-Webster. Με άλλα λόγια, μια σοβαρή και ξαφνική έξαρση της ασθένειας ξεκινά ως επιδημία, αλλά ορισμένες εξελίσσονται σε ένα μεγαλύτερο επίπεδο, εκείνο της πανδημίας, όταν πλέον ξεπερνά σύνορα χωρών και ηπείρους.

Πώς ελέγχονται η επιδημία και η πανδημία

Παρά τις διαφορές ανάμεσα στην επιδημία και την πανδημία, ο κοινός τους παρανομαστής είναι ότι μπορούμε να κολλήσουμε και στη μία και στην άλλη περίπτωση και οι επιδράσεις να είναι καταστροφικές στις κοινότητες, στις χώρες, αλλά και στην οικονομία. Πολλές χώρες έχουν καταστρώσει ειδικά σχέδια σε περίπτωση πανδημίας που βοηθούν τους εργαζομένους σε διάφορους τομείς να αντιδρούν ταχύτατα όταν ξεσπά το πρόβλημα. Συχνά, η προσοχή στρέφεται στη μείωση της εξάπλωσης - στον περιορισμό μέσω της καραντίνας και της άμεσης θεραπείας - και στην εκμετάλλευση σημαντικών πόρων στους πληττόμενους πληθυσμούς.

Ένα στοιχείο του σχεδίου είναι ο «περιορισμός της κοινότητας» ή αλλιώς οι προσπάθειες να περιοριστεί η ασθένεια σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Αυτό σημαίνει και απομόνωση των ατόμων που έχουν ήδη μολυνθεί. Οι συνιστώμενες στρατηγικές περιλαμβάνουν το συχνό και προσεκτικό πλύσιμο των χεριών, την απολύμανση επιφανειών και ηλεκτρονικών συσκευών που χρησιμοποιούνται συχνά, το συχνό γενικότερο καθάρισμα και η παραμονή σπίτι σε περίπτωση οποιασδήποτε ασθένειας.

Οι χειρότερες πανδημίες στον κόσμο

Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για το ποια ήταν η «πρώτη» παγκόσμια πανδημία, εν μέρει επειδή ακριβώς δεν γνωρίζει ο κόσμος ακριβώς τη διαφορά ανάμεσα σε επιδημία και πανδημία. Αυτό που θεωρείται από τον επιστημονικό κόσμο ως η πρώτη πανδημία δεν είχε επίσημο όνομα, αν και σύμφωνα με ιστορικούς, το πιθανότερο είναι πως ήταν ο τυφοειδής πυρετός. Μάλιστα, έφτασε στο peak του στην Αθήνα το 430 π.Χ. όπου και αφάνισε περίπου τα 2/3 του πληθυσμού.

Τον 11ο αιώνα, η λέπρα - η οποία υπήρχε για αιώνες - ξαφνικά αυξήθηκε και φαίνεται ότι έφτασε σε πανδημική κατάσταση, καθώς εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη. Αλλά τη δεκαετία του 1300, αυτό που ορισμένοι ειδικοί βλέπουν ως την πρώτη πραγματική πανδημία ήταν η βουβωνική πανώλη. Ο «Μαύρος Θάνατος» εξαπλωνόταν σαν πυρκαγιά σε όλη την Ασία και την Ευρώπη. Εξόντωση πάνω από το 1/3 του Ευρωπαϊκού πληθυσμού.

Η πρώτη σημαντική πανδημία σχετιζόμενη με γρίπη ήταν η Ρώσικη γρίπη, η οποία «ταξίδεψε» σε όλο τον κόσμο στα τέλη του 1800. Μια άλλη γρίπη, η Ισπανική, ξέσπασε σχεδόν 20 χρόνια αργότερα. Στην πρόσφατη σύγχρονη ιστορία ήταν ο HIV/AIDS που σόκαρε τον κόσμο στις αρχές της δεκαετίας του '80.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWN

 21 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ DOWN

Κλικ στο κείμενο για να το διαβάσετε σε μεγέθυνση

ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ 

  2 AΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ (ΔΑΔ)          

Κλικ στο κείμενο για να το διαβάσετε σε μεγέθυνση


Το συγκεκριμένο βίντεο έχει ως στόχο να βοηθήσει στην πλήρωση των κενών μειώνοντας την ιατρική γλώσσα και προβάλλοντας αντ ' αυτού την ανθρώπινη πλευρά του αυτισμού.
Τις τελευταίες δεκαετίες ο κόσμος έχει κάνει πολύ δρόμο για την κατανόηση του αυτισμού. Αυτό οφείλεται κυρίως στις συνεισφορές των αυτιστικών ενηλίκων που περιγράφουν τη δική τους κατάσταση.
Ο Αυτισμός εξηγείται και δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να καταλαβαίνουν τα αυτιστικά παιδιά τους και να δημιουργούν υγιή υποστηρικτικά περιβάλλοντα 
Ένα βιβλίo περιπέτειας και φαντασίας για παιδιά με πρωταγωνιστή ένα αγόρι που είναι κάπως αλλιώς.Ο «Λευκός Αξιωματικός» τιμήθηκε πέρυσι με το Βραβείο καλύτερου παιδικού βιβλίου του λογοτεχνικού περιοδικού ο αναγνώστης. Κυκλοφόρησε το 2016, από τις Εκδόσεις Κέδρος .

A brilliant young mind

Mια εξαιρετική ταινία για τον αυτισμό που αξίζει να τη δουν μικροί και μεγάλοι!!!!

Ο Νέιθαν είναι παιδί με ξεχωριστές ικανότητες παρά τον αυτισμό του που του δημιουργεί κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες. Η ιδιαίτερη κλίση του στα μαθηματικά θα τον οδηγήσει να διεκδικήσει μια θέση στην βρετανική ομάδα που θα λάβει μέρος στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. Στην προετοιμασία θα γνωρίσει την μικρή Κινέζα Τζανγκ Μέι προς την οποία νιώθει μια πρωτόγνωρη γι' αυτόν έλξη.

Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα και απολαύστε την με ελληνικούς υπότιτλους!!!!

Η Άδα Σταματάτου είναι μία μητέρα, κάτι που από μόνο του φαντάζει ηρωικό. Έχει όμως και μία ιδιαιτερότητα, αφού είναι μητέρα ενός αυτιστικού παιδιού. Πόση δύναμη ψυχής μπορεί να κρύβει τελικά μία γυναίκα;  

Στην ομιλία της περιγράφει τον αγώνα της στην αόρατη αυτή αναπηρία. Εξηγεί πως μπορεί η έννοια αυτή να μην έχει εικόνα, αλλά είναι 100% υπαρκτή και πάντα παρούσα. Στον δύσκολο δρόμο που διάλεξε, κάθε νίκη του γιου της ήταν και δική της. Την ημέρα της ενηλικίωσής του, άρχισε να γράφει για την καθημερινότητά της και όσα την δυσκόλευαν, με τις δημοσιεύσεις της να έχουν τεράστια απήχηση στον κόσμο. Επιπλέον, συμμετέχει σε αγώνες δρόμου με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση για τον αυτισμό.


ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Η δυσλεξία είναι μία ειδική μαθησιακή δυσκολία και είναι μία δυσχέρεια στην επεξεργασία του γραπτού λόγου. 

Ο μαθητής δυσκολεύεται στην ανάγνωση, στη γραφή και στην ορθογραφία.

Η δυσλεξία παρατηρείται κυρίως στα αγόρια.

Αίτια

Μπορεί να υπάρχει κληρονομική προδιάθεση και οργανική αιτία, όπου επηρεάζονται οι λειτουργίες της μάθησης.

Η δυσλεξία δεν οφείλεται σε νευρολογική, αισθητηριακή βλάβη και σε χαμηλό νοητικό δυναμικό.

Επίσης, δεν οφείλεται σε ψυχολογικά προβλήματα και συναισθηματικές διαταραχές , καθώς και σε δυσμενείς περιβαλλοντολογικές συνθήκες.

Η δυσλεξία όμως μπορεί να συνυπάρχει με αυτές τις διαταραχές.

Η δυσλεξία εμφανίζεται όταν το παιδί αρχίζει να διαβάζει και να γράφει και εκδηλώνεται συνήθως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Υπάρχουν όμως ενδείξεις στη προσχολική ηλικία, όπως σε παιδιά με γλωσσική καθυστέρηση και αργή εξέλιξη στην ομιλία, παιδιά που μαθαίνουν δύσκολα και με χαμηλές δεξιότητες φωνολογικής ενημερότητας.

Άλλοι παράγοντες είναι η δυσκολία στο κινητικό συντονισμό, η διάσπαση προσοχής, η δυσκολία προσανατολισμού και οι δυσκολίες στη μνήμη, βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη.

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα της δυσλεξίας είναι τα εξής:

Ανάγνωση: παρατηρείται αργή, κοπιαστική συλλαβιστή, χωρίς ευχέρεια και νόημα ανάγνωση. 

Συχνά τα παιδιά με δυσλεξία υπερπηδούν μία ολόκληρη γραμμή κατά την ανάγνωση κειμένου και δυσκολεύονται πολύ στη κατανόηση του κειμένου.

Στην ανάγνωση και στη γραφή παρατηρούνται παραλείψεις, αντικαταστάσεις, αντιμεταθέσεις και προσθήκες γραμμάτων, συλλαβών ή λέξεων.

Γραφή: παρατηρούνται αρκετά ορθογραφικά λάθη, κυρίως ιστορικής ορθογραφίας και δυσκολεύονται να αυτοματοποιήσουν τους γραμματικούς κανόνες.

Χαρακτηριστικό είναι η καθρεπτική γραφή όπως «νάτο» αντί «όταν».

 Στο γραπτό λόγο υπάρχουν πολλά κενά ή απουσιάζουν τα διαστήματα μεταξύ των λέξεων , τα κεφαλαία και τα σημεία στίξης.

Τα παιδιά κάνουν πολλές μουντζούρες και υπάρχει κακός γραφικός χαρακτήρας. Δυσκολεύονται να αντιγράψουν σωστά λέξεις και προτάσεις.

Τα παιδιά με δυσλεξία παρουσιάζουν δυσκολία στη επεξεργασία των ερεθισμάτων, στον προσανατολισμό, στην αντίληψη της αλληλουχίας, στη συγκέντρωση και στην προσοχή.

Δυσκολεύονται να οργανώσουν τη μελέτη και να τηρήσουν ένα πρόγραμμα.

Μπορεί να έχουν δυσκολία στη βραχύχρονη, στην οπτική και στην ακουστική μνήμη, στην ανάκληση πληροφοριών και στη φωνολογική ενημερότητα.

Μπορεί να εκφράζονται λακωνικά και να κάνουν σημασιολογικά λάθη. Είναι πιθανόν να έχουν δυσαριθμησία, δηλαδή δυσκολία στην αριθμητική.

Διάγνωση

Η διάγνωση γίνεται από διεπιστημονική ομάδα που απαρτίζεται συνήθως από λογοπεδικό, ειδικό παιδαγωγό και ψυχολόγο. Χορηγούνται σταθμισμένα και μη τεστ, για την εκτίμηση της σχολικής επίδοσης.

Αξιολογούνται η ανάγνωση, η γραφή, η ορθογραφία, η κατανόηση του κειμένου, το λεξιλόγιο και τα μαθηματικά (4 βασικές πράξεις).

Επίσης, χορηγούνται σταθμισμένα διαγνωστικά εργαλεία από το ψυχολόγο, με σκοπό την αξιολόγηση των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την απόκτηση της σχολικής μάθησης, όπως η αντίληψη, η νοητική ικανότητα και η μνήμη.

Για τη διάγνωση της δυσλεξίας πρέπει να υπάρχει διαφορά μεταξύ νοητικού δυναμικού (πρακτικής νοημοσύνης) και σχολικής επίδοσης.

Παρέμβαση

Ο ειδικός παιδαγωγός παρεμβαίνει στα συμπτώματα που σχετίζονται με την ανάγνωση, την ορθογραφία και τη γραφή και ο μαθητής βελτιώνεται στους τομείς που παρουσιάζει ελλείμματα, μέσω εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης, ανάπτυξης στρατηγικών και οργάνωσης μελέτης.

Κατά τη διάρκεια του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος  καλλιεργείται η κατανόηση των κειμένων, ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου, η οργάνωση του γραπτού λόγου, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται  στη ψυχολογική στήριξη των μαθητών για την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, προκειμένου να αποφευχθούν δευτερογενείς συναισθηματικές δυσκολίες.

ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ

Σύμφωνα με των ορισμό των Caramazza, Capasso και Miceli (1996) που παρατίθεται στον ιστότοπο της «Ελληνικής Εταιρίας Δυσλεξίας»: η Δυσγραφία χαρακτηρίζεται από «ελλειμματική επεξεργασία στη μετατροπή των ακουστικών και οπτικών ερεθισμάτων σε κινητική συμπεριφορά, από δυσκολία του ατόμου να παράγει αναγνώσιμη γραφή με το χέρι και μία γενική ασυνέπεια αναγνωστικού επιπέδου και γραφής». Η Δυσγραφία είναι επίκτητη βλάβη που σχετίζεται άμεσα με το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα (Κ.Ν.Σ.). Πρωτοεμφανίζεται όταν το παιδί ξεκινά να γράφει. Δηλαδή στο νηπιαγωγείο (4 ετών περίπου) ή την πρώτη δημοτικού (6 ετών περίπου). Τις περισσότερες φορές συνυπάρχει με άλλες μαθησιακές δυσκολίες. 
Προσοχή στη διαφορά μεταξύ Δυσγραφίας και Κακογραφίας. 
Η πρώτη ανήκει στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε αντίθεση με τη δεύτερη που δεν ανήκει. \
Επίσης, Προσοχή στις διαφορές μεταξύ Δυσγραφίας και δυσκολιών στην γραπτή έκφραση. 
Η πρώτη αναφέρεται στην απόδοση των συμβόλων ενώ η δεύτερη στην παραγωγή γραπτού λόγου (οργάνωση, δομή, περιεχόμενο). 
Σημείωση: Σήμερα οι περισσότεροι επιστήμονες (και στην Ελλάδα) κατηγοριοποιούν τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες σε δύο μεγάλες κατηγορίες: α) στη Δυσλεξία (όπου συγκεντρώνουν τις δυσκολίες δυσαναγνωσίας, δυσγραφίας, δυσορθογραφίας, δυσαριθμησίας) και β) στη ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα). 
Τονίζεται ότι συχνά η ΔΕΠΥ ακολουθεί (συνυπάρχει με) τη Δυσλεξία χωρίς όμως αυτό να είναι απαραίτητο.

Συμπτώματα και Χαρακτηριστικά Δυσγραφίας 

Χαρακτηριστική γραφή παιδιού με δυσγραφία Δυσανάγνωστα γράμματα. 

Ακανόνιστο μέγεθος γραμμάτων. 
Χρήση μικρών και κεφαλαίων γραμμάτων μέσα στην ίδια λέξη (αδΕρφη).
 Ορθογραφικά λάθη (βλ. άρθρο «Δυσορθογραφία»).
 Παράλειψη, αντικατάσταση, απουσία γραμμάτων/λέξεων (βλ. άρθρο «Δυσορθογραφία»). 
Γράμματα που διαθέτουν είτε λιγότερες είτε περισσότερες γραμμές απ' όσες χρειάζονται. (πχ γράφουν το γράμμα Ξ με 4 γραμμές) 
Δυσκολία συμμόρφωσης με τους κανόνες γραφής (προσανατολισμός γραμμάτων/αριθμών, γραφή πάνω στη γραμμή του τετραδίου, περιθώρια, οργάνωση/χρήση χαρτιού).
 Τα γράμματα χειροτερεύουν όσο περνά η ώρα και επέρχεται η κούραση. 
Αδυναμία παράδοσης της γραπτής εργασίας μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο. 
Αδυναμία του παιδιού να αντιγράψει ορθώς το κείμενο που βλέπει ή ακούει. 
Κακή στάση του σώματος και πόνος κατά τη γραφή. 
Ανορθόδοξη τοποθέτηση του χεριού, του μολυβιού και γενικώς των σημείων του σώματος που λαμβάνουν μέρος στη γραφή. 
Η κόπωση έρχεται γρήγορα. Το παιδί ψιθυρίζει αυτά που γράφει.

Τρόποι Αντιμετώπισης Δυσγραφίας 

 Ειδικοί θεραπευτές και κατάλληλοι για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και των συνεπειών τους είναι οι: Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικοί Παιδαγωγοί και Ψυχολόγοι.
 Οι γονείς οφείλουν να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή των θεραπευτών καθώς υπάρχουν άνθρωποι που παρουσιάζονται ως ειδικοί ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. 

Στρατηγικές Αντιμετώπισης

 Το παιδί διαλέγει μόνο του το μολύβι/στυλό που το διευκολύνει. 
Το παιδί γράφει σε τετράδιο με γραμμές. Υπενθυμίζουμε στο παιδί ότι δε μπορεί να ξεφεύγει από το όριο της γραμμής και του τετραδίου. 
Δείχνουμε στο παιδί πώς να κρατάει το μολύβι, τη σωστή στάση του σώματος, πώς να τοποθετεί τα δάχτυλά του και το υπόλοιπο χέρι του όταν γράφει. 
Δίνουμε στο παιδί ασκήσεις πρώτης γραφής ανεξάρτητα από την ηλικία και την τάξη του. 
Ενισχύουμε την καλή συμπεριφορά. 
Κόβουμε τις κακές συνήθειες γραφής 
Φτιάχνουμε λέξεις με πλαστελίνη ή άλλο υλικό και παρακινούμε το παιδί να κάνει το ίδιο.
 Θυμόμαστε ότι το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ούτε τεμπέλικο ούτε περιορισμένων νοητικών ικανοτήτων. 

Είναι ένα παιδί που έχει ειδικές ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ανάγκες και χρειάζεται συνεχή ψυχολογική υποστήριξη από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για να μπορέσει να ανθίσει και να δείξει τις δυνατότητές του.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 

(ΔΕΠ-Υ)

Κλικ στο κείμενο για να το διαβάσετε σε μεγέθυνση

Κλικ στο κείμενο για να το διαβάσετε σε μεγέθυνση

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑμεΑ 

Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Κάθε χρόνο η μέρα αυτή δίνει ακόμα μια ευκαιρία στην κοινωνία να εστιάσει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής τους και υλοποιώντας μεταρρυθμίσεις που θα αναπτύξουν νέες προοπτικές για την κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Ο όρος αναπηρία αναφέρεται στον περιορισμό λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψης. Είναι αποτέλεσμα οργανικών ή περιβαλλοντολογικών αιτιών, που δημιουργούν ένα σύνολο εμποδίων σε σημαντικές πτυχές της ζωής, όπως η αυτοεξυπηρέτηση, η απασχόληση, η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία και η γενικότερη κοινωνική συμμετοχή.

Σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι άτομα με αναπηρία, ενώ περίπου 190.000.000 αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή.

Τα άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζουν εμπόδια στην καθημερινή ζωή, εφόσον η κοινωνία πολλές φορές δε λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας πληθυσμού, τις δυνατότητες και τις ειδικές τους ανάγκες. Αναπηρία, πλέον θεωρείται το αποτέλεσμα της σχέσης των ικανοτήτων ενός ατόμου και των απαιτήσεων του περιβάλλοντος. Τα άτομα αυτά βιώνουν συχνά το φαινόμενο του "Κοινωνικού Αποκλεισμού". Αισθάνονται την περιθωριοποίηση και στέρηση της συμμετοχής στα κοινωνικά, δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, που πρέπει να είναι κοινά σε όλους τους πολίτες ενός κράτους.

Τα άτομα με αναπηρία δε ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει η ζωή τους ίση με τη δική μας. Στόχος πρέπει να είναι όχι η τυπική, αλλά η πραγματική ισότητα, η οποία σημαίνει ίσες ευκαιρίες στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή. Αυτό που πρέπει να επιδιώκεται είναι ο σεβασμός της ατομικής και ομαδικής ιδιαιτερότητας.

Πηγή: Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.), Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, United Nation, Human Rights and Disabled Persons. 

4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΜΗ ΒΛΕΠΟΝΤΕΣ (BRAILLE)

Κλικ στο κείμενο για να το διαβάσετε σε μεγέθυνση

ΤΑ ΤΡΙΑ ΜΙΚΡΑ ΛΥΚΑΚΙΑ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ

14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΒΗΤΗ


Ο σακχαρώδης διαβήτης στα παιδιά δεν είναι ένα σπανιότατο νόσημα. Περίπου 15 νέα περιστατικά εμφανίζονται κάθε χρόνο για κάθε 100.000 παιδιά. Στις Σκανδιναβικές μάλιστα χώρες το ποσοστό αυτό είναι ακριβώς διπλάσιο. 

Το φαγητό που τρώμε έχει μέσα σάκχαρο (γλυκόζη). Ο οργανισμός έχει την δυνατότητα να παίρνει την γλυκόζη και να την χρησιμοποιεί για την παραγωγή ενέργειας. Είναι, λοιπόν, στην ουσία η γλυκόζη το "καύσιμο" για τον οργανισμό μας. Χωρίς αυτή δεν θα μπορούσαμε να κινηθούμε, να διαβάσουμε, να παίξουμε, να αναπνέουμε και γενικά χωρίς ενέργεια δεν υπάρχει ούτε ζωή. Η γλυκόζη όμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μόνη της. Χρειάζεται μια ορμόνη που λέγεται ινσουλίνη, η οποία είναι υπεύθυνη για να μεταφέρει την γλυκόζη μέσα στα κύτταρα του οργανισμού. Η ινσουλίνη παράγεται από ένα μεγάλο όργανο που βρίσκεται κοντά στο στομάχι και λέγεται πάγκρεας. Το πάγκρεας παράγει και άλλες ορμόνες καθώς επίσης και σημαντικά ένζυμα. Τα κύτταρα που παράγουν την ινσουλίνη αποτελούν μόνο το 2% του παγκρέατος. Η γλυκόζη λοιπόν μπορεί να κυκλοφορεί στον οργανισμό μας αλλά αν δεν υπάρχει ινσουλίνη ο οργανισμός δεν μπορεί ουσιαστικά να τη χρησιμοποιήσει. Στο τύπο του σακχαρώδη διαβήτη που εμφανίζεται στα παιδιά ο οργανισμός δεν μπορεί να παράγει ινσουλίνη και έτσι δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει και την γλυκόζη. Έτσι αν το παιδί σας έχει σακχαρώδη διαβήτη, παρά το γεγονός ότι θα τρώει, ο οργανισμός του δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την γλυκόζη για να παράγει ενέργεια. 

1. Τύπου Ι σακχαρώδης διαβήτης ή νεανικός σακχαρώδης διαβήτης

Στην μορφή αυτή του διαβήτη το πάγκρεας δεν παράγει καθόλου ινσουλίνη. Τα κύτταρα του οργάνου αυτού που είναι υπεύθυνα για την παραγωγή της ινσουλίνης σταδιακά καταστρέφονται και δεν είναι δυνατή η παραγωγή της ινσουλίνης. Όπως φαίνεται και από τον τίτλο η μορφή αυτή του διαβήτη προσβάλλει τα παιδιά.

2. Τύπου ΙΙ σακχαρώδης διαβήτης ή σακχαρώδης διαβήτης ενηλίκων

 Στην μορφή αυτή του διαβήτη το πάγκρεας δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη ή η ινσουλίνη που παράγεται δεν κάνει καλά την δουλειά της. Προσβάλλει συνήθως άτομα μεγαλύτερα των 40 χρόνων και συνήθως αντιμετωπίζεται με δίαιτα ή σε συνδυασμό με χάπια που μαστιγώνουν το πάγκρεας για να παράγει περισσότερη ινσουλίνη. 

ΜΥΣΤΙΚΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 

1ΟΥ ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 

ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ70) 

ΠΟΛΥΞΕΝΗΣ  ΣΤΑΘΑΤΟΥ

Εισήγηση στην Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα 

«Ξεκινώντας τη νέα σχολική χρονιά: Παιδαγωγικές και διδακτικές διαστάσεις» 

για τους/τις εκπαιδευτικούς της Α' Δημοτικού που διδάσκουν στα Δημοτικά Σχολεία της περιοχής ευθύνης της Π. Σταθάτου,τη Δευτέρα 9/9/2019 στο 150ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και ώρα 8.30 π.μ..

Εισήγηση στην Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα

«Γλώσσα- Μαθηματικά Β΄τάξης»

για τους/τις εκπαιδευτικούς της Β' Δημοτικού που διδάσκουν στα Δημοτικά Σχολεία της περιοχής ευθύνης της Π. Σταθάτου,την Τετάρτη 9/10/2019 στο 150ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και ώρα 8.30 π.μ..

Εισήγηση στην Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα

«Γλώσσα- Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης»

για τους/τις εκπαιδευτικούς της ΣΤ' Δημοτικού που διδάσκουν στα Δημοτικά Σχολεία της περιοχής ευθύνης της Π. Σταθάτου,την Τρίτη 5/11/2019 στο 150ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και ώρα 8.30 π.μ..